Kom ’I skole med Grundtvig’!

Centerleder Katrine Frøkjær Baunvig bestyrer workshop i den kulturelle dyrkelse af Grundtvig i det 19., 20. og 21. årh.

fredag 11. september 2020, kl. 09:00 - lørdag 12. september 2020, kl. 14:30

Askov Højskole

”Fællesskaber har tyngdepunkter. Ofte er det døde mennesker, der hjælper de levende med at finde noget at samles om.  Måske kan man sige, at N.F.S. Grundtvig, som snart har været død i 150 år, hjælper os med at være sammen i dag? Ikke bare på dette kursus, men i alle de miljøer og institutioner, der har ’folke-’ som et præfix (folkeskole, folkekirke og folketing), dyrker man ’den gamle’. Hvordan man kan se denne dyrkelse komme til udtryk og hvorfor den overhovedet findes, er hovedtemaerne for denne workshop, hvor vi blandt meget andet skal røre ved Grundtvig-relikvier og diskutere begreber som civilreligion og nationale helgener. Måske skal vi også tale med ham! Under alle omstændigheder er Grundtvig ved at genopstå som kunstig intelligens” lyder Katrine Frøkjær Baunvigs salgstale.

Men denne workshop er blot et blandt mange tilbud, når Grundtvig Akademiet inviterer til kursus d. 11. og 12. september på Askov højskole.

Pladser sikres ved Grundtvig Akademiet