I Skole med Grundtvig

Centerleder Katrine Frøkjær Baunvig underviser på kurset ’I Skole med Grundtvig’, som afholdes af Grundtvigsk Forum på Gram Højskole.

fredag 24. september 2021, kl. 09:00 - lørdag 25. september 2021, kl. 15:30

Gram Højskole

Grundtvigsk Forum

Fællesskaber har tyngdepunkter. Ofte er det døde mennesker, der hjælper de levende med at finde noget at samles om. Måske kan man sige, at N.F.S. Grundtvig, som snart har været død i 150 år, hjælper os med at være sammen i dag? Ikke bare på dette kursus, men i alle de miljøer og institutioner, der har ’folke-’ som et præfix (folkeskole, folkekirke og folketing), dyrker man ’Den Gamle’.

Hvordan man kan se denne dyrkelse komme til udtryk og hvorfor den overhovedet findes, er hovedtemaerne for denne workshop, hvor vi blandt meget andet skal røre ved Grundtvig-relikvier og diskutere begreber som civilreligion og nationale helgener. Måske skal vi også tale med ham! Under alle omstændigheder er Grundtvig ved at genopstå som kunstig intelligens.

Tilmelding kan ske hos Grundtvigsk Forum.