Fællessang i en krisetid

Foredrag om fællessangens rolle i en kristetid ved centerleder Katrine Frøkjær Baunvig.

Oplysninger om arrangementet

Onsdag 9. juni 2021,  kl. 17:00 - 18:00

Frontløberne, Jægergårdsgade 154, 8000 Aarhus

Grundtvig-Akademiet, Den Levende Højskole og Soulitate Mini Festival

Højskolesangbogen triumferer på boghandlernes bestsellerlister, og det tyder på, at fællessangen lever i bedste virtuelle velgående. Men hvordan forholder danskerne sig egentlig til at synge sammen – hver for sig? Varm op til Aarhus’ internationale litteraturfestival Literaturexchange med litterære aftensange, når Katrine Frøkjær Baunvig, leder af Center for Grundtvigforskning, vil fortælle om sin aktuelle forskning i digital fællessangskultur og gøre os klogere på, hvorfor danskerne synger sammen i krisetider. Efter foredraget inviterer Den Levende Højskole og Soulitate Mini Festival til udendørs fællessang i gården hos Frontløberne.