Kunst og Etik og Hverken-eller: Om Løgstrup og Villy Sørensen i begyndelsen af 1960'erne

Editionsfilolog Steen Tullberg, Center for Grundtvigforskning (AU), holder oplæg om Løgstrup og Villy Sørensen ved det tværfaglige seminar 'Kunst - Kærlighed- Kirke, K.E. Løgstrup som essayist'.

Med udgangspunkt i sin nye bog 'Saglighedens lidenskab' fortæller Steen Tullberg om forholdet mellem K. E. Løgstrup og Villy Sørensen. Foto: Forlaget Eksistensen

Fredag 22. april 2022,  kl. 10:00 - 16:00

Aarhus Universitet, Ndr. Ringgade 1, Aulaen, (bygn. 1412-129B)

K.E. Løgstrup Forskningscenteret, Afdeling for Filosofi og Idéhistorie (AU) og Forlaget Klim

Gratis DKK

Med udgangspunkt i K.E. Løgstrups essaysamling Kunst og etik og Villy Sørensens Hverken-eller (begge fra 1961) undersøges forholdet mellem to af de centrale skikkelser i dansk åndsliv i efterkrigstiden. Oplægget vil handle om, hvordan emner som kunstens betydning og synet på kærlighed og kønsmoral brydes i de to forfatterskaber ved indgangen til 1960’erne.

Det fulde program for seminaret: Kunst - Kærlighed - Kirke, K.E. Løgstrup som essayist kan findes her.