Center for Grundtvigforskning får ny bestyrelsesformand

Carl Holst tiltræder som ny formand for bestyrelsen hos Center for Grundtvigforskning.

Carl Holst tiltræder som bestyrelsesformand for Center for Grundtvigforskning

Mangeårig erfaring fra adskillige områder i det politiske landskab i Danmark vil komme Center for Grundtvigforskning til gode, når centerbestyrelsens tidligere næstformand Carl Holst tiltræder som formand.

”Med udpegelsen af Carl Holst har vi fået en yderst kompetent bestyrelsesformand med stærk faglighed, stort udsyn og politisk erfaring, som vil komme os til gavn. Jeg glæder mig til samarbejdet om at sikre færdiggørelsen af centerets hovedopgave,” siger centerleder Katrine Frøkjær Baunvig.

Carl Holst, der har en baggrund som skolelærer, regionsrådsformand og folketingspolitiker, afløser tidligere folketingspolitiker Karen Klint og tiltræder d. 6. januar 2021.