The Common Good

“I serien af oversættelser af Grundtvigs værker til engelsk er Center for Grundtvigforskning med The Common Good. N.F.S. Grundtvig as Politician and Contemporary Historian nået til det fjerde bind. Redaktør og oversætter Edward Broadbridge og redaktør Ove Korsgaard fremhæver dette bind som det måske mest forbløffende i rækken: De fleste kender Grundtvig som højskoletænker og salmedigter forpligtet på den nordiske mytologi og det kristne forestillingsunivers. Få vil være bekendt med, at han også var politiker og samtidshistoriker. Det råder The Common Good. N.F.S. Grundtvig as Politician and Contemporary Historian bod på – og det endda på en måde som ikke engang er tilgængelig på dansk i ét samlet bind. Derfor håber vi, at denne udgivelse vil få både uden- som indenlandske læsere.”

The Common Good